Logotyp firmy – jak go wyeksponować na stronie

 

Logotyp firmy to podstawowy znak graficzny, którego zadaniem jest właściwe wypromowanie stworzonej strony internetowej. Jak być bardziej widocznym w sieci? Jak sprawić by Twoje logo zapadło w pamięci po odwiedzeniu strony?

Jak projektować stronę internetową by pasowała do logotypu firmy?

 

Projektując strony internetowe z docelowym umieszczeniem na nich logotypu, należy pamiętać o tym, że znak jest nie tylko połączeniem grafiki i typografii, ale również określonego kształtu i zastosowanych kolorów. Tu nie ma miejsca na przypadkowość. Kluczem do tego, by projektowanie strony zakończyło się wizualnym sukcesem, jest umiejętne łączenie ze sobą kształtów i kolorów kojarzących się z promowaną branżą. Jak to odnieść do praktyki?

 

 

Jak dobrze zaprojektować stronę internetową?

 

Oprawa graficzna danej strony powinna więc posiadać barwy, kształty i grafikę przywodzącą na myśl skojarzenia z branżą, którą reprezentuje. Obecnie każda branża produktów lub usług korzysta z gotowych szablonów strony internetowych. Bardziej opłacalne w sensie oryginalności będą stworzone zupełnie nowe strony internetowe od podstaw, gdzie rodzaj zastosowanej typografii, rozmieszczenia podstron, akcentowania wewnętrznego menu z elementami dekoracyjnymi uda się odróżnić od tego, do czego wszyscy na przestrzeni lat się przyzwyczailiśmy.

 

Przykłady:

 

  • witryna kancelarii adwokackiej to już bardziej stonowane kolory, najczęściej wszelkie odcienie błękitów, fioletów w połączeniu z bielą, czcionka bardzo oficjalna, charakter urzędowy, szeryfy dodają literom powagi i wytworności
  • strona promująca zakład masarski odpowiednio powinna inwestować w layouty z barwami różu, brązu, bieli, pomarańczy, czcionka stosowana na stronie powinna być masywna, pełna, nawiązująca do wiejskiego i ekologicznego klimatu

Logotyp firmy – mniej znaczy więcej

 

Ekrany naszych komputerów oraz urządzeń mobilnych mają szeroko rozbudowaną rozdzielczość, więc nie trzeba razić znakiem firmowym za wszelką cenę i zwiększać go do rozmiarów zagłuszających porządek na stronie. Logotyp firmy wraz z jej nazwą nie może przytłaczać pozostałych elementów na stronie ani swoją wielkością, ani zastosowanymi kolorami. Dziś projektanci w kwestii operowania znakami firmowymi na stronach internetowych dają sobie znacznie więcej luzu, niż kiedyś. Wystarczy kilka prostych zabiegów, by konieczność wrzucenia wielkiego znaku na samą górę strony okazała się zupełnie zbyteczna:

 

  • specjalnie zaprojektowana pieczęć z logo, w każdej podstronie informacji, jeśli jest umieszczona dyskretnie i nienachalnie, także sprawi, że dany znak firmowy zostanie szybko zapamiętany
  • mniejsze formy logotypu ustawione obok siebie i wkomponowane kolorystycznie w tło strony są stale na niej obecne, a jednak nie męczą wzroku w czasie przeglądania witryny
  • krótka animacja zaprezentowana na pasku w dolnej części strony, np. w postaci składającego lub rozkładającego się logo może zainteresować gościa strony dzięki swojej dynamice

Logotyp firmy – zaplanuj je z głową

 

Dziedzina projektowania stron internetowych stale się rozwija. Ulega też ciągle zmieniającym się modom. To, co dzisiaj wydaje się nam optymalnym rozwiązaniem w temacie fachowej grafiki promocyjnej, za kilka lat zostanie zastąpione zupełnie innym sposobem na wizualne opracowanie strategii marki. Być może w ogóle pomijającym konieczność stosowania logotypów w postaci klasycznych znaków firmowych?

Opublikowano w IT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.